Jelentkezz be itt!

Manipuláció, BDSM, Kultúrrelativizmus

Racial play játékidőn túl, a BDSM pedig mégiscsak beteges?

Khadzsuráhó templomai
Khadzsuráhó templomai

Tavaly szeptemberben a romániai Branben jártam, egy nemzetközi BDSM táborban (az eseményről írt beszámolót itt olvashatjátok: Róma után Románia?)

Eleinte féltem, hogy engem mint magyart ki fognak rekeszteni. Végül annyira jól megtaláltuk a hangot, hogy több vezető román BDSM-es személyiség, így @Iron_Maiden és @Dexter is tiszteletüket tették az I. Magyar BDSM Konferencián.

Ott nem kellett amiatt aggódnom, hogy zsidó vagyok. Azonban itthon az is sokak számára gond, hogy milyen a származásom (a kazár-zsidó elmélet is érdekes, de ezt itt nem fejtem ki.)

Mi köze mindennek a BDSM-hez?

A minap írtam egy blogot, ami az alábbi címet viselte: A színfalak mögött II: egy vándor zsidó napja.

Mivel az írást letörölték, mondván, hogy többek szerint zsidóztam benne (mind apai, mind anyagi ágról zsidó származásúként…)így nem tudok hozzá linket biztosítani. Több, hazai „öreg rókának” is megmutattam az írást, akik különböző politikai beállítottságúak; egyikük szerint sem volt semmilyen rasszista tartalom az írásomban.

Itthon sajnos sokak előtt szégyellnem -kellene- magam mind a származásom, mind a szexuális orientációm miatt, és akkor még az extrovertált Aspergeremről: - az autizmus enyhébb formája,- nem is beszéltem...

A rasszizmus kérdése, pedig átvezethet minket a BDSM-hez, hiszen a BDSM-ben létezik egy vitatott terület: a racial play. Magyarul nehéz jól visszaadni, de leginkább etnikai/rassz játékként tudnám lefordítani.

Race Play
Race Play, belegyezéssel!

A racial play/race play kiváló terápia lehet mind feketék, ázsiaiak, zsidók és más kisebbségek számára. Hihetetlen mértékű lelki megtisztulást tud okozni, mikor biztonságos keretek közt alázzák az embert a származásával. Sokan össze keverik ezt a műfajt a rasszizmussal, de jelentős különbség, hogy ez mindkét fél beleegyezésével, mindkét fél örömére történik, és nem gyűlöletből.

***

A minap (2017.03.20-án) elmentem Dr. Hevesi Krisztina szexuálpszichológus előadására, ami „természetesen” a Szürkéhez volt kapcsolva, legalábbis az előadás címében: A szürke ötven árnyalatának szexuál pszichológiája. Az előadásnak, annyi köze volt a filmhez/a könyvhöz, mint a filmnek a BDSM-hez. Szerintem.

Lássuk a helyszínt: ELTE Társadalomtudományi Kar. Résztvevők: 80%-ban a 20-as éveik elején járó hölgyek, és nagyjából egy tucatnál pár fővel több 20-30 közti fiatalember.

Az előadó főleg a BDSM durvább elemeiről beszél: tűk, koszos bugyik szaglászása, kasztráció(s fantáziák) és valós kasztrálás, illetve olyan példákat hoz más kultúrákból, amik nagy valószínűséggel bizarrnak hatnak Európában: indiai templomon lévő zoofília ábrázolás (az egyik férfi orálisan, a másik análisan közösül egy lóval), képek a kínai lábnyomorításról, a lótuszlábról.

A hentes
Te is tartasz attól, hogy egy szadista feldarbol?

Az nem zavarja az előadót, hogy ezek fétisek, és egyáltalán nem szükségszerű, hogy bármi közük lenne a BDSM-hez. Kínában a lótuszláb a társadalmi rang egyik jele volt, és ezzel vált szépség ideállá a férfiak körében: „...ha Európában a férfi szerelmes közeledése a szeretett nő kezének megfogásával kezdődött, Kínában nemegyszer- a lábával.” Csongor Barnabás: Szerelmi élet a régi Kínában: 69.p. in Fejezetek a szexualitás történetéből.

Kínában, Indiában, vagy éppen az Egyesült Államokban sok, az európaitól eltérő szexuális nézet létezett és létezik ma is. Azonban ha ezt valaki manipulatívan használja fel, könnyen elérheti, hogy a BDSM-et gyorsan megutáltassa a hallgatóságával. Hevesi Kriszta szándéka is ez volt -benyomásom szerint.

Az előadása eleje felé már azt mondta, hogy a workshopra készülés közben már elment a kedve a szextől. Igaz ugyan, hogy többször azt mondta, hogy a BDSM-et lehet elfogadható módon űzni, ez véleményem szerint a cukormázas köntös volt, ami alá az igazi mondanivalója volt rejtve. Miért gondolom így?

Több páciensét említette, akiket terápiával gyógyított ki a BDSM-ből. Ha a BDSM alapvetően nem beteges, miért kell belőle annyi embert kigyógyítani? Azzal is „viccelt”, hogy örül, hogy főleg szubmisszív „betegei” vannak, mert nem szeretné négy darabban felvágva végezni, ha egy szadista kerülne hozzá.

Hazánk egyik leghíresebb szexuálpszichológusa -szerintem- nem rejti véka alá, hogy betegesnek tartja a BDSM-et, de nem meri ezt nyíltan kimondani, ezért köntörfalazik.

***

RisleyAddix Tórát tanul

Az előadó teremben nagyjából 120-150 fő lehetett, az előadás közben volt lehetőség kérdezni is. Egy fiatalember szólt hozzá kétszer, egy fiatalabb hölgy egyszer, és én kétszer. Nemcsak az előadót figyeltem, hanem a szörnyülködő arcokat is. Az utolsó percekben, mikor már negyedórával túl lépte az előadásra szánt időt, valamilyen péniszt érintő témáról beszélt, amit vagy úgy lehet orvosolni, hogy beadnak egy szívgyógyszert, ami gyakran halált okozhat ilyen esetekben... vagy ha lemetszik a bőrt a péniszről –állította ő. Az orvosok pedig szolidaritásból(??) a gyógyszer beadása mellett szoktak dönteni.

Az egész előadást jól bírtam idegileg, edzettnek tartom magam a BDSM különféle témáiban (na jó, tűs képeket csak rövid ideig vagyok képes nézni), de az előadás vége egyenesen sokkoló volt.

Foucault jut eszembe mostanában gyakran, és Hevesi előadása kapcsán is rá gondoltam: egy esztétikus, vékony, dúskeblű hölgy, brutál sarkú bokacsizmában és kék műszőrmében burkoltan szidja a BDSM-et - nem először és valószínűleg nem is utoljára,- ez a rendszerszintű elnyomás része. Hiszen Foucault szerint a hatalom az orvosok, pszichiáterek és pszichológusok segítségével győzi meg arról a népet, hogy mi normális és mi nem.

Ugyanez a helyzet a fent említettem blogommal is. A rendszer egy zsidót vádol antiszemitizmussal, egy olyan írás kapcsán, amiben egyetlen negatív szó sem esett a zsidóságról. Így lehet az antiszemitizmust intézményesíteni.

Egy kedves barátom felhívta már a figyelmemet, hogy ne mondjak ilyet, de igenis van mit tanulnunk a Románoktól: az ottani BDSM közösségben nem kellett szégyellnem, hogy zsidó vagyok, de azt sem hogy magyar, sőt jól el tudtunk beszélgetni mind a magyar, mind a román történelemről.

Egy másik kedves barátom pedig azt mondta, hogy sajnos nem tudunk mit tenni a diktatúra ellen. Sok klasszikus szerző azonban(például Babits Mihály és Jean Paul Sartre) úgy tartotta, hogy a világon a legerősebb fegyver a toll. Ma a klaviatúra.

Remélem igazuk van.

A szerző RisleyAddix RisleyAddix
Ferencz Dániel Benjámin, a.k.a. Risley Addix, 15 éve élem meg tudatosan BDSM és fétis vágyaimat. Három éve kutatom a BDSM és a fétisek evolúciós, pszichológiai, kulturális, történelmi hátterét. Idáig kétszer jártam az évente megtartott Római BDSM konferencián, itthon 2 évig szerveztem BDSM összejöveteleket, több előadást tartottam, illetve az első magyar LMBTQ és BDSM workshopon is előadtam, több előadótársammal együtt.

Oszd meg velünk véleményed, kritikád! Hozzászólások követése

Írj te is egy üzenetet!



* Az eMail mező kitöltése kötelező, de nem jelenik meg a honlapon, nem osztjuk meg harmardik féllel!
** Hozzászólás írásával elfogadod az aktuális Felhasználási szabályok és feltételeket és az Adatvédelmi irányelveket!