Jelentkezz be itt!

Duplarege a Hazugságról és BDSM-ről

Blogbejegyzés

Duplarege a Hazugságról és BDSM-ről

 Hazugságról és felelősségről

„ A legfőbb indok: a következmény elvileg előreláthatatlan. Még ebben a viszonylag egyszerű példában is az. Nem tudhatod, hogy a gyilkossal való beszélgetésedet hallva, barátod nem menekült-e ki a házadból és nem éppen azért fogják-e megölni, mert hazudtál.” – Heller Ágnes: portrévázlatok az etika történetéből című munkájában idézi fel Kant, a hazugságról vallott, etikai elveit: 244. p.

 

100. Filozófiatörténetileg is roppant izgalmas a felelősség és a hazugság témaköre, hiszen Benjamin Constant, Fichtét, Kant követőjét kritizálta, amit Kant magára vett, és így született a híres gyilkosos példája.

 

101. A Heller Ágnes által, fent idézett, kanti példa megihlette Sartre-ot is, akinek Fal című novellájában, azért hal meg egy Ramon nevű felkelő, mert egy másik halálra ítélt Pablo, hamis címet ad meg vallatóinak.

 

102. Azonban időközben Ramon, a Pablo által ismert, utolsó tartózkodási helyéről, pont az elítélt által megadott címre menekült, így végül ő lett kivégezve.

 

103. S bár a zenéhez és kultúrtörténetéhez nem értek jól, aki szeretné, ideveheti a Pink Floyd The Wall című számát is.

 

9. A hazugság és a BDSM kapcsolatáról?

 

104. A BDSM-re kanyarodva: izgalmas kérdés, hogy szabad-e hazudnunk partnerünknek?

 

105. Ha az egyeztetés /negotiation során hazudunk partnerünknek annak akár beláthatatlan követkemzényei is lehetnek.

 

106. Miként annak is, ha a domináns/top nem kérdez rá valamire, de mi fontos információt hallgatunk el, például azt ha latex allergiánk, pánik betegségünk, vagy szív és érrendszeri betegségünk van.

 

107. Azonban azt tapasztalhatjuk, hogy a BDSM világa, - miként a világban általánosságban,- is tele van hazugsgáokkal.

 

108. Rengeteg épp, hogy nagykorú lány hazudja magáról azt, hogy vérbeli domina. Szövegeiket is gyakran egymástól lopokodják, a könnyű pénzkereset reményében.

 

109. Ez pusztán a pénzről és a megélhetésről is, de mi a helyzet a bonyolultabb szituációkkal?

 

110. Hazudhatja-e azt egy domináns a szubjának, hogy az milyen jól teljesített egy játék során – miközben nem így gondolja- ?

 

111. Mondhatja-e egy szubmisszív valakinek, hogy mennyire gyönyörű, vagy bókolhat-e neki más módon, jobb bánásmódban reménykedve? Főként ha úgy gondolja, hogy enyhe hazugságaival nem árt senkinek, sőt!

 

112. Kant szerint a hazugság minden esetben rossz, azt pedig nem tudhatjuk, hogy milyen következményekkel fog járni.

 

113. A kérdés tehát az, hogy szabad-e a BDSM háza táján hazudnunk, és ha igen, mely esetekben tehetjük ezt meg?

 

114. A kérdést persze sokféleképpen meg lehet válaszolni, etikai alapállásunktól függően.

 

115. Van egy olyan gyanúm, hogy korunk legtöbb olvasója nem rendelkezik ilyennel, vagy ha igen, saját magának is hazudik. Tehát egy dolgot valószínűleg tudhatunk: többségetek nem kantiánus. 

A szerző RisleyAddix RisleyAddix
Ferencz Dániel Benjámin, a.k.a. Risley Addix, 15 éve élem meg tudatosan BDSM és fétis vágyaimat. Három éve kutatom a BDSM és a fétisek evolúciós, pszichológiai, kulturális, történelmi hátterét. Idáig kétszer jártam az évente megtartott Római BDSM konferencián, itthon 2 évig szerveztem BDSM összejöveteleket, több előadást tartottam, illetve az első magyar LMBTQ és BDSM workshopon is előadtam, több előadótársammal együtt.

Oszd meg velünk véleményed, kritikád! Hozzászólások követése

Írj te is egy üzenetet!



* Az eMail mező kitöltése kötelező, de nem jelenik meg a honlapon, nem osztjuk meg harmardik féllel!
** Hozzászólás írásával elfogadod az aktuális Felhasználási szabályok és feltételeket és az Adatvédelmi irányelveket!